Wednesday, March 30, 2016

Cuti cuti Kelantan Day 3 | Kopitiam Kita

before g Kelantan aku dah google dah..
kedai makan best tajuk dia.
hahahaha..
tgk bnyk org share pasal Kopitiam Kita..
so, nak pegiiiiiiii..

day 3, bgn pagi aku dah iron baju kenduri siap2.
takut nnt lambat ke apa.
katanya pkul 12 camtu nak gerak ke rumah kenduri dah.
bgtau papa bgn awal siap.
dia pun ok ja.
duk set gps nak carik jalan.
dia tak tau kat mana.
aku google tgk alamat Pengalan Chepa.
katanya setengah jam jugak.
aku pun main ha jelah.
pastu papa check lagi.
dia pakai Sygic kat hp dia.
route ke sana cuma 14km camtu kut.
so masing2 konpiusssss.
jadiknya kita ikut Sygic sebab until now Sygic tak pernah mengecewakan.
so, jom pegi slow2 papa kata.
and yes, betullllllllllll..
dekat ja ngan homestay.
dah kenapa aku google jumpa kata kat area nak pegi airport Pengkalan Chepa sana?
konpius mak..

tak susah sgt nak carik sbb dah google camna area kedai tu.
dalam taman, so kena masuk ke dlm sket.



nin diaaaa.
kereta banyakkkkkkkkkkkkkkkkk..
seb baik pegi awal.
dekat pkul 9 masa ni.
orang ramai oiii.
papa drop kami kat depan, dia pegi parking.
ada parking khas kat depan sana.



rezeki datang dari jauh.
dapat meja depan pintu masuk.
elok masuk, diorg nak bangun dah.
laju2 aku pegi cop tempat.
hahah.
org ramai okeh.
aku snap2 kejap suasana sekitar tu, sekeping 2 jelah.
bukan selalu nak sampai kan?

konsep kedai ni mudah.
nak mkn apa pegi ambik kat tepi dinding sana.
ada mcm2 jenis makanan Kelantan.
seua berbungkus sebab bukan masak kat situ.
org meh letak situ.
Insyallah semua sedap katanya.
abah pegi ambik nasi air 1, nasi dagang 1, pastu kuih sikit.
tokey kedai katanya Cina.
tapi jgn risau kalau Cina Kelantan yeh..
pekerja semua Melayu. ada gak Cina sorang 2 aku nampak.
order air, then order diorg punya masterpiece..
ecehh.



roti kitab.
kat area utara sini panggil roti teloq gedik.
hahaha..
Amni mkn sikit lagi nak habis.
sedap dan lapaq.
dia mmg suka soti teloq gini.
kat rumah slalu mkn ngan papa.
aku tak minat sgt, tapi habis gak la mkn hari tu.
roti ni g order sendiri kat tempat masak tu, then tunggu utk ambik.
dah mkn nnt ada org kira.

so far pada aku so-so je makanan kat situ.
takleh masuk sgt nasi dagang dia sebab gulai ayam manis.
org sana mungkin suka sebab dah biasa mkn.
org luar yg tak biasa, lainlah rasanya kan?
aku tgk mostly org mkn roti kitab ni.
tak ingat pulak berapa harga 1 set ni, RM3.50 kut.

puas hati gak la sebab sampai jugak Kopitiam Kita ni.
ada lagi gerai lain nak pegi tapi tak kesampaian.
sokay je..
balik tu pusing2 cari Pasar Siti Khatijah.
masing2 tak pernah pegi so tak tau yg mana.
padahal duk depan mata ja bangunan tu.
hahahaha.
lawok pulak bila ingat.
last aku google cari gambar.
haaa, tu duk depan kita ja ni, cuma nak kena cross jalan.
dah berpusing2 dlm pekan tu.
kereta bnyk bule tahan sebab hari sabtu and dah start cuti skolah kan?
dah tau tempat, dah jom balik.
tak naik pun sebab takut nanti lambat pegi kenduri pulak.
balik kenduri karang datang balik.
balik siap laju2 sebab dah pkul 11 masa tu.
lepas kenduri tu datang sini balik, borong sakan.
muahaha...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...